יזמות במדינות מתפתחות

Entrepreneurship in

Emerging Economies

193.3310 BA & MA

Are you a social entrepreneur?

Learn how to articulate your potential impact, theory of change, and plans to scale with a global community.

אודות הקורס

סוג הקורס: מקוון, בקצב עצמי. הקורס משלב:

  • קורס מקוון באנגלית על פלטפורמת edX
  • מעטפת של קורס באוניברסיטת חיפה הכוללת: ליווי ועבודה מסמכת

דירוג: רמה 3 (פתוח לסטודנטים בתכניות תואר ראשון ושני)

המועדים החשובים:

הקורס המקוון

  • התחלת לימודים:  לא יאוחר מ 12 ביולי. מומלץ להקדים! אפשר להתחיל ללמוד כבר ב-1 ביוני.
  • השלמת כל המטלות וסיום הקורס המקוון: עד 11 בספטמבר.
  • הרשמה: יש להרשם ולממש את השובר שתקבלו מהאוניברסיטה  לא יאוחר מ- 25 ביוני.

.

המעטפת המלווה מטעם האוניברסיטה

  • במהלך סטסמטר הקיץ :  12 ביולי עד 11 בספטמבר
  • הגשת עבודה מסמכת: 15 בספטמבר 

מרצה:

Tarun Khanna, Harvard Business School

ד״ר מעין אגמון| מלווה מטעם אוניברסיטת חיפה | agmon.mn@gmail.com

שעות קבלה: יוגדרו בהמשך

קישור לקורס המקוון: הקורס ב edX

נקודות זכות: 2

דרישות קדם: פטור מאנגלית

דרישות:

  • הרשמה לקורס
  • השלמת כל המשימות של הקורס המקוון, כולל עבודות בית ובחנים. 
  • בסיום הקורס, יש להציג את צילום\סריקת ציוני הבחנים והעבודות בקורס המקוון וכן את אישור הסיום (Certificate)
  •  עבודה מסכמת מטעם אוניברסיטת חיפה, בהנחיית המרצה המלווה

הרשמה כפולה:

  • באתר edX  עם אימות זהות (verified) והסמכה (certification). שובר לרישום יסופק על ידי צוות אוניברסיטת חיפה.
  • הרשמה באוניברסיטת חיפה: דרך אתר ההרשמה הרגיל, או דרך דף ההרשמה של מעבדות חדשנות חיפה: https://forms.gle/RCh1LCfLGWYRE35Q9

תיאור – Description

This business and management course, taught by Harvard Business School professor Tarun Khanna, takes an inter-disciplinary approach to understanding and solving complex social problems. You will learn about prior attempts to address these problems across the emerging markets, identify points of opportunity for smart entrepreneurial efforts, and propose and develop your own creative solutions. The focus of this course is on individual agency—what can you do to address a defined problem? The creative process starts with immersion in the problem-at-hand and the harnessing of diverse perspectives.

The course then touches on issues related to financing, scaling up of operations, branding, the management of property rights, and the creation of appropriate metrics for assessing progress and social value, in the fast-growing but institutionally compromised settings of emerging markets.

The settings are diverse, sectoral (healthcare, online commerce, fintech, infrastructure) and geographic (India and South Asia, China, Africa, Latin America). But the emphasis is less on comprehensive coverage than on developing a way of thinking with a bias-to-action.

תוכנית הקורס – Tentative schedule

1 |  Orientation and Introductions

 2 | Characterizing the Context of Emerging Markets

Entrepreneurial Interventions

Alibaba and Taobao Villages

3 | Achieving Impact at Scale through Entrepreneurship

The Narayana Model of Tertiary Care

Business Model for Affordable Cardiovascular Care

Charity and Sustainable Healthcare Interventions

Evolution and Transferability

Entrepreneurship and the Narayana Model

Understanding and Tackling Chronic Diseases

Farmacias Similares

4 | Branding and the Stories of Entrepreneurial Ventures

Undernutrition and Food Insecurity

Food Security: Supply, Demand, and Intermediation

The Amul Dairy Cooperative: History and Context

The Amul Dairy Cooperative: Utterly Invaluable Branding

Transparency and Self-Reinvention: BRAC (Bangladesh Rehabilitation Action Committee)

The Día Día Grocery Store Business

Further Reading on Branding and Entrepreneurship

5 | Creativity and Innovation as Drivers of Entrepreneurship

Innovation and Legal Constraints: IPR

Biopiracy

A New Model for Understanding Innovation in Emerging Markets

The "Robin Hood" of Generic Drugs

Integrated Mobile Diagnostics and Coaching

CSIR and Bureaucratic Entrepreneurship

Check for Understanding This content is graded

Considering a Patent?

6 | Platforms, Partnerships and Entrepreneurship

Overview of Population Dynamics

Kumbh Mela Case Introduction

Check for Understanding This content is graded

The Kumbh Mela: Personal Safety and Security

Check for Understanding This content is graded

The Kumbh Mela: Entrepreneurship and Partnerships

Check for Understanding This content is graded

Mapping the Ephemeral Megacity

Data and Displacement: From the Kumbh Mela to the Refugee Crisis

The Map Kibera Project

7 | Bonus Lesson: Metrics and Action – Maternal Mortality

Global Health Framework

Understanding Maternal Mortality

Measuring Maternal Mortality

Contextualizing and Tackling Maternal Mortality

Mid-lesson Reflection

Overview Part II

Tackling the Problem: Fertility in Afghanistan

Tackling the Problem: Three Delays and Obstetrical Risk

Contextualizing the Solution: Bangladesh and India

Barriers to Quality of Care in Nigeria

הרכב הציון

40% | ציון העבודות והבחנים בקורס המקוון (על הסטודנטים לתעד את תוצאותיהם)

60% | עבודה מסכמת באוניברסיטת חיפה

 

רשימת ספרות

קישורים למידע הנדרש נמצאים באתר הקורס המקוון

 יזמות במדינות מתפתחות

Entrepreneurship in

Emerging Economies

193.3310 BA & MA

Are you a social entrepreneur?

Learn how to articulate your potential impact, theory of change, and plans to scale with a global community.

אודות הקורס

סוג הקורס: מקוון, בקצב עצמי. הקורס משלב:

  • קורס מקוון באנגלית על פלטפורמת edX
  • מעטפת של קורס באוניברסיטת חיפה הכוללת: ליווי ועבודה מסמכת

דירוג: רמה 3 (פתוח לסטודנטים בתכניות תואר ראשון ושני)

המועדים החשובים:

הקורס המקוון

  • התחלת לימודים:  לא יאוחר מ 12 ביולי. מומלץ להקדים! אפשר להתחיל ללמוד כבר ב-1 ביוני.
  • השלמת כל המטלות וסיום הקורס המקוון: עד 11 בספטמבר.
  • הרשמה: יש להרשם ולממש את השובר שתקבלו מהאוניברסיטה  לא יאוחר מ- 25 ביוני.

.

המעטפת המלווה מטעם האוניברסיטה

  • במהלך סטסמטר הקיץ :  12 ביולי עד 11 בספטמבר
  • הגשת עבודה מסמכת: 15 בספטמבר 

מרצה:

Tarun Khanna, Harvard Business School

ד״ר מעין אגמון| מלווה מטעם אוניברסיטת חיפה | agmon.mn@gmail.com

שעות קבלה: יוגדרו בהמשך

קישור לקורס המקוון: הקורס ב edX

נקודות זכות: 2

דרישות קדם: פטור מאנגלית

דרישות:

  • הרשמה לקורס
  • השלמת כל המשימות של הקורס המקוון, כולל עבודות בית ובחנים. 
  • בסיום הקורס, יש להציג את צילום\סריקת ציוני הבחנים והעבודות בקורס המקוון וכן את אישור הסיום (Certificate)
  •  עבודה מסכמת מטעם אוניברסיטת חיפה, בהנחיית המרצה המלווה

הרשמה כפולה:

  • באתר edX  עם אימות זהות (verified) והסמכה (certification). שובר לרישום יסופק על ידי צוות אוניברסיטת חיפה.
  • הרשמה באוניברסיטת חיפה: דרך אתר ההרשמה הרגיל, או דרך דף ההרשמה של מעבדות חדשנות חיפה: https://forms.gle/RCh1LCfLGWYRE35Q9

תיאור – Description

This business and management course, taught by Harvard Business School professor Tarun Khanna, takes an inter-disciplinary approach to understanding and solving complex social problems. You will learn about prior attempts to address these problems across the emerging markets, identify points of opportunity for smart entrepreneurial efforts, and propose and develop your own creative solutions. The focus of this course is on individual agency—what can you do to address a defined problem? The creative process starts with immersion in the problem-at-hand and the harnessing of diverse perspectives.

The course then touches on issues related to financing, scaling up of operations, branding, the management of property rights, and the creation of appropriate metrics for assessing progress and social value, in the fast-growing but institutionally compromised settings of emerging markets.

The settings are diverse, sectoral (healthcare, online commerce, fintech, infrastructure) and geographic (India and South Asia, China, Africa, Latin America). But the emphasis is less on comprehensive coverage than on developing a way of thinking with a bias-to-action.

תוכנית הקורס – Tentative schedule

1 |  Orientation and Introductions

 2 | Characterizing the Context of Emerging Markets

Entrepreneurial Interventions

Alibaba and Taobao Villages

3 | Achieving Impact at Scale through Entrepreneurship

The Narayana Model of Tertiary Care

Business Model for Affordable Cardiovascular Care

Charity and Sustainable Healthcare Interventions

Evolution and Transferability

Entrepreneurship and the Narayana Model

Understanding and Tackling Chronic Diseases

Farmacias Similares

4 | Branding and the Stories of Entrepreneurial Ventures

Undernutrition and Food Insecurity

Food Security: Supply, Demand, and Intermediation

The Amul Dairy Cooperative: History and Context

The Amul Dairy Cooperative: Utterly Invaluable Branding

Transparency and Self-Reinvention: BRAC (Bangladesh Rehabilitation Action Committee)

The Día Día Grocery Store Business

Further Reading on Branding and Entrepreneurship

5 | Creativity and Innovation as Drivers of Entrepreneurship

Innovation and Legal Constraints: IPR

Biopiracy

A New Model for Understanding Innovation in Emerging Markets

The "Robin Hood" of Generic Drugs

Integrated Mobile Diagnostics and Coaching

CSIR and Bureaucratic Entrepreneurship

Check for Understanding This content is graded

Considering a Patent?

6 | Platforms, Partnerships and Entrepreneurship

Overview of Population Dynamics

Kumbh Mela Case Introduction

Check for Understanding This content is graded

The Kumbh Mela: Personal Safety and Security

Check for Understanding This content is graded

The Kumbh Mela: Entrepreneurship and Partnerships

Check for Understanding This content is graded

Mapping the Ephemeral Megacity

Data and Displacement: From the Kumbh Mela to the Refugee Crisis

The Map Kibera Project

7 | Bonus Lesson: Metrics and Action – Maternal Mortality

Global Health Framework

Understanding Maternal Mortality

Measuring Maternal Mortality

Contextualizing and Tackling Maternal Mortality

Mid-lesson Reflection

Overview Part II

Tackling the Problem: Fertility in Afghanistan

Tackling the Problem: Three Delays and Obstetrical Risk

Contextualizing the Solution: Bangladesh and India

Barriers to Quality of Care in Nigeria

הרכב הציון

40% | ציון העבודות והבחנים בקורס המקוון (על הסטודנטים לתעד את תוצאותיהם)

60% | עבודה מסכמת באוניברסיטת חיפה

 

רשימת ספרות

קישורים למידע הנדרש נמצאים באתר הקורס המקוון

צרו קשר

info@hil.haifa.ac.il