מודלים לניהול יזמות
עד לפני כעשור, יזמים הקדישו כבר בתחילת הדרך זמן רב לכתיבת תכניות עסקיות מפורטות ולפיתוח של "המוצר המושלם" – אבל התרסקו ונפלו נפילות כואבות כאשר התברר שמשהו בסיסי לא נכון בהנחות המוצא שלהם. למשל: הלקוחות לא באו, כי אין באמת צורך. לכן נוצרה מתודולוגיה חדשנית ומודרנית לניהול מיזמים מיומם הראשון, ה-Lean Startup. מתודולוגיה גמישה זו זכתה להצלחה כבירה ונחשבת היום הגישה השלטת בעולם היזמות. בקורס נלמד ונתרגל את הגישה באופן מעשי על פרוייקט יזמי.
יזמות היא סוג של "כישורי חיים" שנדרש כיום מכל מהנדס בכל תפקיד, לא רק בסטארטאפ. הקורס מאפשר לסטודנטים לקבל כלים מעשיים ולהתנסות באופן מעשי בגישה המודרנית ביותר לנושא, שמתאימה לקצב של המאה ה-21.
גישת ה-The Lean Startup היא כיום הקונספט המוביל בפיתוח מיזמים (סטארטאפים) בעולם, וכן בעולם החדשנות בתוך ארגונים גדולים. קונספט ה-Lean Startup עוסק בתהליך מהיר, עדכני ומסודר להגדרת האסטרטגיה העסקית של מיזם (Startup), זיהוי ההנחות המסוכנות ביותר במודל העסקי שלו והתקדמות שיטתית ואיטרטיבית בניהול המיזם לתיקוף ההנחות מול לקוחות ואחרים (validation).
המטרה הינה מציאת מודל עסקי בר קיימא ובר גידול במהירות, תוך כדי מניעת בזבוז (waste) והימנעות מהוצאות מסיביות בפיתוח המוצר ושיווקו בטרם בוצע תיקוף שוק מספק.
בקורס נלמד את הקונספט החדשני, המבוסס על לקחים שנלמדו ע"י יזמים ואוניברסיטאות מובילות בעולם בעשור האחרון ונכיר את עקרונות השיטה. בהמשך נתמקד בהיבטים מעשיים של תיקוף רעיון ופיתוח לקוחות (Customer Development): הבנה מעמיקה של הלקוחות ועולמם, הצעת הערך והבעיות או הצרכים עליהם היא עונה, ערוצי המכירה והשיווק ועוד.
במהלך הקורס תתבצע עבודה מעשית במסגרת צוותים יזמיים של הסטודנטים עפ"י המתודולוגיה הנלמדת, כולל מפגשים עם לקוחות/משתמשים פוטנציאליים. קיימת אפשרות לעבוד על רעיון יזמי שמביא משתתף הקורס או לקבל רעיון מהמרצה. הסטודנטים מרחיבים ומעמיקים את המצגת, עד להצגתה והגשתה בסיום הקורס.
info@hil.haifa.ac.il