חוויית משתמש
 למוצרים ושירותים חדשים

193.4307- BA – 193.3307 | MA

תקציר

  • היכרות עם עקרונות לניהול מוצר או שרות חדשניים
  • לימוד המתודלוגיות לאפיון ועיצוב חווית משתמש
  • שיטת לימוד שמעוגנת ביסודות תאורטיים ומשלבת התנסות מעשית

אודות הקורס

  • מועד: סמסטר קיץ תשף 2020, 17:30-20:45.
    חלק מהשיעורים יהיו קצרים יותר, בטווח של 17:30-19:00
  • נקודות זכות: 2
  • מרצה: שי בן ברק, shay@uxd.co.il
  • שעות קבלה: בתיאום מראש, לפני או אחרי השיעור
  • מיקום: קמפוס הנמל | כיתה 014, בניין דילן
  • דירוג: לסטודנטים בתואר שני. פתוח גם לתלמידי שנה שלישית בתואר ראשון
  • דרישות קדם: לללא
  • הרשמה

תיאור הקורס

בקורס נלמד עקרונות פיתוח מוצר בגישה של "חשיבה עיצובית" (Design Thinking) ומיקוד במשתמשים (user centered design), באמצעות תהליך לימודי ויצירתי, שמשלב שיעורים בכיתה ועבודה עצמית על פיתוח מוצר במתכונת יזמית, בדומה לשלבים הראשונים בעבודה על סטרטאפ.

נתרגל בדיקה של רעיון, טכנולוגיה, או המצאה, במטרה להבין האם אנשים באמת זקוקים לו ויודעים להשתמש בו. נלמד איך לבנות מוצר שמתאים למשתמשים שלו, תוך ישום עקרונות חוויית משתמש (User Experience) ושמישות (Usability). נכיר וניישם מודלים להערכת מוצרים וטכניקות לשיפור מוצרים ושרותים קיימים.

העבודה בקורס תתנהל בקבוצות של 3-4 סטודנטים ולכל קבוצה מתוכננות 5-6 הגשות ומצגת סופית, שעל כל אחת מהן הסטודנטים יקבלו משוב מפורט ויָשִׂים שיעזור להם לשפר את המוצר שלהם. בנוסף, תהיינה עוד שתי (2) הגשות אישיות. אמנם אין מבחן בתום הקורס, אבל כדי להצליח בו, צריך להשקיע במהלך הסמסטר.

תוכנית הקורס

  • מושגי יסוד, MVP ו-lean startup
  • תהליך איפיון מוצר או שרות.
  • Lean UX Canvas

תרגיל

  • מה המוצר שלכם? (להגשה בשיעור 2)

שיטות מחקר ותיקוף (validation)

  • מה זה הנדסת גורמי אנוש.
  • התפתחות התחום ובסיסי הידע.
  • תהליך איפיון מוצר, מחזור החיים וההשתלבות של מתודולוגיות ה-UX.
  • משתמשים / פרסונות.
  • תהליכי עבודה.

בשביל מי אנחנו עובדים

  • שיטות מחקר עם דגש על תצפיות.
  • המערכת הקוגניטיבית – יכולות עיבוד, תפיסה וזיכרון.

קריאה 

תרגיל: ביצוע מחקר משתמשים קטן (להגשה בשיעור 3)

מרעיון ומידע לאיפיון מוצר

  • הגדרת דרישות, רעיונות (ideation), גיבוש תפיסת הפעלה למוצר.
  • ארכיטקטורת מידע.
  • איור מסכים ו/או תכנון משימות.

אסטרטגית חוויי

  • התסריטי שימוש ו-storyboard.
  • סוגי ממשק ומוצרים רב ערוציים.

קריאה

תרגיל: אב טיפוס  (להגשה בשיעור 6)

הרכב הציון

  • 10% תרגילים קבוצתיים לאורך הקורס.
  • 30% הגשת פרויקט סיום והצגתו.
  • 20% הגשת שני תרגילים אישיים.
  • 10% נוכחות והשתתפות בדיונים בכיתה. יותרו לכל היותר שתי היעדרויות (מוצדקות או לא מוצדקות). תכננו את הסמסטר מראש.

העבודה היא בקבוצות של 3-4 סטודנטים.

הגשה תרגילים היא עד חצות הלילה לפני השיעור.

  • הגשה באחור – פחות חמש נקודות לכל יום אחור.
  • נדרש תיקון מהותי בתרגיל והגשה חוזרת – פחות עשר נקודות.

צרו קשר

info@hil.haifa.ac.il