חוויית משתמש
 למוצרים ושירותים חדשים

193.4304- BA – 193.3304 | MA

שי בן-ברק | סמסטר א' | יום א' – 19:30 – 16:15

2 נ"ז

סילבוס הקורס
  • בקורס נלמד עקרונות פיתוח מוצר בגישה של "חשיבה עיצובית" (Design Thinking) ומיקוד במשתמשים (user centered design), באמצעות תהליך לימודי ויצירתי, שמשלב שיעורים בכיתה ועבודה עצמית על פיתוח מוצר במתכונת יזמית, בדומה לשלבים הראשונים בעבודה על סטרטאפ.

  • מועד: סמסטר קיץ תשפ"א 2020, 17:45 – 16:15.
  • נקודות זכות: 2
  • מרצה: שי בן-ברק
  • שעות קבלה: בתיאום מראש, לפני או אחרי השיעור
  • מיקום: קמפוס הנמל | כיתה 014, בניין דילן
  • דירוג:  לסטודנטים בתואר שני. פתוח גם לתלמידי שנה שלישית בתואר ראשון
  • דרישות קדם: ללא
  • סילבוס הקורס: לחץ כאן
  • דרישות נוספות: מידה והקורס יהיה בפורמט מקוון, הסטודנטים יידרשו לפתוח מצלמות בשיעורים. במקרה שהשיעור יוקלט – תמונות הגלריה לא יוקלטו. אי פתיחת המצלמה תיחשב כהיעדרות

בקורס נלמד עקרונות פיתוח מוצר בגישה של "חשיבה עיצובית" (Design Thinking) ומיקוד במשתמשים (user centered design), באמצעות תהליך לימודי ויצירתי, שמשלב שיעורים בכיתה ועבודה עצמית על פיתוח מוצר במתכונת יזמית, בדומה לשלבים הראשונים בעבודה על סטרטאפ.

נתרגל בדיקה של רעיון, טכנולוגיה, או המצאה, במטרה להבין האם אנשים באמת זקוקים לו ויודעים להשתמש בו. נלמד איך לבנות מוצר שמתאים למשתמשים שלו, תוך ישום עקרונות חוויית משתמש (User Experience) ושמישות (Usability). נכיר וניישם מודלים להערכת מוצרים וטכניקות לשיפור מוצרים ושרותים קיימים.

העבודה בקורס תתנהל בקבוצות של 3-4 סטודנטים ולכל קבוצה מתוכננות 5-6 הגשות ומצגת סופית, שעל כל אחת מהן הסטודנטים יקבלו משוב מפורט ויָשִׂים שיעזור להם לשפר את המוצר שלהם. בנוסף, תהיינה עוד שתי (2) הגשות אישיות. אמנם אין מבחן בתום הקורס, אבל כדי להצליח בו, צריך להשקיע במהלך הסמסטר.

המרצה: שי בן-ברק 

יועץ ומאפיין חוויית משתמש בכיר, עם נסיון של למעלה משני עשורים באיפיון מערוכת מורכבות ומוצרים משמעותיים. הרקע האקדמי שלו הוא בהנדסה ובמדעים קוגניטיביים ויש לו תואר שני (M.Sc.) מהטכניון.  כיום שי מנהל בוטיק איכות לאיפיון מוצר וחוויית משתמש, הוא משמש כעד מומחה, מרצה, וחונך בתכניות לסטרטאפים (בין היתר בתכנית ההאצה של גוגל לסטרטאפים – Google for Startups).  המומחיות של שי היא בלזהות מהי תפיסת ההפעלה המתאימה למוצר מורכב ומה היא אסטרטגית המוצר המתאימה, בהקשר של משתמשים מסוגים שונים והצורך בזמינות המוצר בהקשרים שונים ובאמצעים שונים.

צרו קשר

info@hil.haifa.ac.il