המשתלה

BA – 193.3305 | MA – 193.4305

פרופ' עופר ארזי ושי בן-ברק | סמסטר ב' או סמסטר קיץ | יום ג' – 20:00 – 16:00

4 נ"ז

סילבוס הקורס
  • עבודה על רעיון יזמי או נסיון לתת פתרון חדשני לבעיות אשר מוצגות על ידי רשויות מקומיות
  • הכנת אב-טיפוס ראשוני (minimum viable product, MVP) למוצר.
  • מועד: סמסטר ב' או סמסטר קיץ תשפ"א 2020,  ימי ג' 20:00 – 16:00
  • נקודות זכות: 4
  • מרצה: פרופ' עופר ארזי ושי בן-ברק
  • שעות קבלה: בתיאום מראש, לפני או אחרי השיעור
  • מיקום: ייקבע בהמשך
  • דירוג: לסטודנטים בתואר ראשון
  • דרישות קדם: השלמתה 4 נ"ז באשכול היזמות
  • סילבוס הקורס: לחץ כאן
  • דרישות נוספות: מידה והקורס יהיה בפורמט מקוון, הסטודנטים יידרשו לפתוח מצלמות בשיעורים. במקרה שהשיעור יוקלט – תמונות הגלריה לא יוקלטו. אי פתיחת המצלמה תיחשב כהיעדרות

מטרת הפרויקט הרב תחומי הוא לאפשר לסטודנטים התנסות מעשית בתהליך פיתוח – מוצר או רעיון חדשני. סטודנטים יגיעו לפרויקט מגובשים סביב רעיון למיזם עליו החלו לעבוד בבוט- קאמפ. סטודנטים מחוגים שונים יגבשו יחדיו על המיזם, בהדרכת המרצה ובליווי ותמיכה של אנשי מקצוע מהתעשייה, זאת בהתאמה לאופי ותחומי העיסוק של כל מיזם.

התוצר הסופי של כל צוות בקורס הינו אב טיפוס ראשוני למוצר או שרות חדשני (minimum viable product, MVP). התוצר הסופי יכלול הגדרה ברורה של: (א) הבעיה אותה מנסים לפתור, (ב) קהל היעד, (ג) חזון המיזם, מטרות, הצעת ערך ופתרונות, ו(ד) מודל הפעלה ראשוני. יתרה מזו, הנ"ל יעברו אימות בשטח (ע"י ביצוע מחקרי שוק ו/או קבוצות מיקוד בקרב קהל היעד ו/או ביסוס שיתופי פעולה ראשוניים) ובדיקת היתכנות (כלכלית ובמידת הצורך גם טכנולוגית).

בסיום הקורס יציגו הסטודנטים את הפרויקטים, במסגרת אירוע רשמי בו ישתתפו נציגים מהאוניברסיטה כמו גם נציגים מהתעשייה.

צוותים בעלי רעיון מגובש יעודדו להגיש בקשת מימון לקרן המימון הסטודנאטלית של האוניברסיטה או לגורמים אחרים (למשל, רשות החדשנות).

המרצה: פרופסור עופר ארזי

פרופ' בחוג למערכות מידע וראש התכנית לחדשנות ויזמות באוניברסיטה

המרצה: שי בן-ברק 

יועץ ומאפיין חוויית משתמש בכיר, עם נסיון של למעלה משני עשורים באיפיון מערוכת מורכבות ומוצרים משמעותיים. הרקע האקדמי שלו הוא בהנדסה ובמדעים קוגניטיביים ויש לו תואר שני (M.Sc.) מהטכניון.  כיום שי מנהל בוטיק איכות לאיפיון מוצר וחוויית משתמש, הוא משמש כעד מומחה, מרצה, וחונך בתכניות לסטרטאפים (בין היתר בתכנית ההאצה של גוגל לסטרטאפים – Google for Startups).  המומחיות של שי היא בלזהות מהי תפיסת ההפעלה המתאימה למוצר מורכב ומה היא אסטרטגית המוצר המתאימה, בהקשר של משתמשים מסוגים שונים והצורך בזמינות המוצר בהקשרים שונים ובאמצעים שונים.

צרו קשר

info@hil.haifa.ac.il